Korszerű, minden igényt kielégítő honlapok meglepően alacsony áron.

Az ország összes polgármesterét elérheti. Pályázatok kötelező nyilvánosságát is biztosítjuk.

Teljesítse könnyedén az elektronikus információszabadság törvényt!

A hétköznapi életet segítő, közhasznú híreket nemcsak olvasni érdemes, de fel is teheti honlapjára.




Új cégbe szervezik az agglomerációs HÉV- járatokat

A Fővárosi Közgyűlés augusztus utolsó napján döntött a BKV Zrt. és a HÉV-ágazat szétválásáról, így kiválás útján november elsejével létrejön a Budapesti Helyiérdekű Vasút Zrt. (BHÉV). Az ellenzéki pártok szerint ez is része az egységes fővárosi tömegközlekedés szétverésének.


A kormány februárban döntött azon intézkedésekről, amelyek célja, hogy a Budapest környéki elővárosi közlekedés egységesen állami megrendelési és lebonyolítási keretek között működjön.

A kormányhatározatban szereplő intézkedések végrehajtásáért a Fővárosi Közgyűlés áprilisban döntött arról, hogy a BKV-ből kiválással létrejön a HÉV-üzemágazatot magában foglaló új gazdasági társaság. A törvény szerint az átalakulásról két alkalommal kell határoznia a közgyűlésnek. Az első döntést tehát áprilisban már meghozták, és akkor megbízták a BKV igazgatóságát, hogy gondoskodjon a második döntéshez szükséges iratok, így az átalakulási terv előterjesztéséről.

A vagyonmegosztás során a BHÉV működéséhez szükséges eszközök és azok elválaszthatatlan részei, valamint az ezekhez szorosan kapcsolódó vagyontárgyak kerülnek a BHÉV tulajdonába. E szerint a vagyonmegosztási arány: BHÉV 3,1, BKV 96,9 százalék.

A kiválás után a BHÉV saját tőkéje több mint 18 milliárd forint lesz.

A szétválás időpontja november elseje, és az előzetes tervek szerint mintegy 135-145 millió forintba kerül.

A BHÉV vezérigazgatója november elsejétől Feldmann Márton lesz.

Az előterjesztést 18 igen szavazattal, 9 nem ellenében és 1 tartózkodás mellett fogadta el a Fővárosi Közgyűlés.

Gy. Németh Erzsébet (DK) azon kérdésére válaszolva, hogy az utasokat mennyire érinti majd a szétválás, Bagdy Gábor főpolgármester-helyettes azt mondta: az a cél, hogy az utasokat ne érje hátrány az új struktúra kialakítása miatt. Az elszámolási kérdésekről még folynak a tárgyalások, azok várhatóan november végén lezárulnak - közölte.

Horváth Csaba (MSZP) arról beszélt, hogy szerinte "számítási" problémák vannak a szétválásról szóló előterjesztésben, különösnek nevezte, hogy a több mint 100 kilométeres HÉV-hálózatot infrastruktúrával együtt csupán mintegy 19 milliárd forintra értékelik. Mint mondta, ennek ma az előállítási költsége meghaladná az ezermilliárd forintot.

Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója azt mondta, az amortizáció miatt szerepel az előterjesztésben az említett érték.

Tarlós István főpolgármester Horváth Csaba szavai reagálva azt mondta: ne keltse azt a látszatot, hogy "mi mindenféle odafigyelés nélkül magunktól löknénk oda bármit".

Az LMP szerint folytatódik a budapesti agglomerációs közlekedés szétverése azzal, hogy a HÉV-közlekedést kiszervezik a városi közlekedés rendszeréből.

Csárdi Antal, az ellenzéki párt budapesti képviselője a Fővárosi Közgyűlés ülése előtt tartott sajtótájékoztatóján elmondta, a főváros azért tervezi kiszervezni a HÉV-közlekedést, hogy később azt átadhassa az államnak.

Munkatársunktól/MTI