Ahogyan a polgármester az önkormányzatok számára tartott nyílt napon elmondta, az elnyert egymillió forintot szintén integrációs célokra használják fel.
Óvodás kortól a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek kiemelt támogatása óvodai, iskolai és önkormányzati projektek segítségével valósult meg. A település valamennyi nevelési -, oktatási-, kulturális intézménye alapvető feladatának tekinti a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek szegregáció-mentes minőségi nevelését, oktatását. Az integrációs pedagógia rendszer kiépítése, a kompetencia alapú oktatás, a MAG program, a kisebbségi nevelés, oktatás, a helyi fejlesztésű egészségfejlesztési program együttes alkalmazása biztosítja a gyermekek hatékony fejlesztését, ami kiegészül az önkormányzat által a művelődési ház keretében szervezett egészségfejlesztési és kábítószer prevenciós rendezvényekkel. Ezzel a település képes a társadalmi és kulturális különbözőségek megértésre, felismerésére és eredményes kezelésére.
A rendezvényt Brantmüller Zoltán polgármester nyitotta meg egy, Kalányos István "Cigánynak születtem" című könyvéből felolvasott részlettel, majd bemutatta, hogy honnan és hova jutottak. A prezentáció letöthető innen
"Az integráció persze akkor lesz sikeres, ha már nem kell integrációról beszélnünk"- fogalmazta meg Balatincz Gyöngyi, a helyi iskola igazgatója és a háromfai önkormányzat lelkes - és rendkívül sikeres - pályázatíró -és menedzselő csapatának tagja. Az oktatási intézményben számos új és innovatív pedagógiai szakmai módszert és programot vezettek be.
"Nem igaz, hogy a nehéz gyerekkor megedzi, erősebbé teszi az embereket.
Éppen a boldog gyerekkor ad erőt az élet későbbi nehézségeinek elviselésére." - idézett Kértész Erzsébettől a háromfai Tarkarét Óvoda vezetője, Tratnyek Gyuláné. Ebben a szellemiségben, az iskolával és az önkormányzattal szorosan együttműködve zajlik az élet a falusi óvodában, rengeteg programmal szinesítve a kicsik és a szüleik életét is.
A konferencián az "érintettek" nevében egy háromgyermekes roma származású hölgy is felszólalt, bemutatva hogyan élték meg ők az önkormányzat, iskola és óvoda összefogásából származott kezdeményezéseket, programokat.
A vendéglátók körbevezették az érdeklődőket az iskolában és az óvodában, majd kötetlen beszélgetés formájában folytathatták a tapasztalatcserét egy fogadás keretében.
|
Példát átadó gyakorlatok
|
|
|




