Korszerű, minden igényt kielégítő honlapok meglepően alacsony áron.

Az ország összes polgármesterét elérheti. Pályázatok kötelező nyilvánosságát is biztosítjuk.

Teljesítse könnyedén az elektronikus információszabadság törvényt!

A hétköznapi életet segítő, közhasznú híreket nemcsak olvasni érdemes, de fel is teheti honlapjára.




Készülnie kell a netgenerációra a településeknek

A 6-7 évesek többsége rendszeres internethasználó, a 10-15 évesek kétharmada pedig minden nap fellép a világhálóra – állítja egy friss kutatás. Egy másik vizsgálatból ráadásul az is kiderült, hogy a szörfölés egyre jobban tolódik a mobilinternetes technológia felé, hiszen tízből hét felhasználó már mobilnetet használ.


A telefonról vagy táblagépről történő internethasználat egyre jobban eltolódik a mobilinternetes technológia felé; tavaly a felhasználók 23 százaléka használta többségében ezt a módozatot, és népszerűbb volt a helyhez kötött wifi-elérés, idén viszont már tízből hét internetező használ mobilinternetet, és többségbe kerültek a jellemzően mobilinternetezők - derül ki a GfK kutatásából.


A tájékoztatás szerint az internetezők 71 százalékának van okostelefonja, és további 10 százalék tervezi, hogy beszerez egyet. Emelkedett a mobiltelefon-előfizetésre fordított havi összeg, a tavaly mérthez képest idén átlagosan 750 forinttal fizetnek többet havonta a fogyasztók.


A feltöltőkártyás előfizetők havi mobilköltése jellemzően 2600 forint. A havi számlás előfizetéssel rendelkezőké átlagosan 7000 forint, de közülük minden harmadik fogyasztó az átlagnál többet fordít mobil digitális kommunikációs célra. Minden tizedik előfizető 13 ezer forintnál is többet költ egy hónapban.


Még mindig kevesen vásárolnak neten


Nagy, esetenként 50 százalékot meghaladó mértékben növekedett a mobileszközökön alkalmazott funkciók használata. Nagyon népszerű a chatelés, a térképhasználat és a fényképek megosztása, de magas arányban használják mobil eszközeiket a fogyasztók biztosítással kapcsolatos ügyintézésre vagy egészségügyi információszerzésre is.


Tízből egy megkérdezett szokott mobil környezetben vásárolni - ismertette a GfK. A közlemény szerint a mobilbankolás előnyeit minden ötödik, 18-49 év közötti internetező megtapasztalta már, és a technológia fejlődésével nagy növekedés előtt állhat a mobiltelefonos fizetés.


A megkérdezettek szerint vannak azonban hiányosságok is, kifejezetten internetes vásárlásra szolgáló elkülönített bankkártyát, webkártyát vagy internetkártyát a válaszadóknak csak 17 százaléka használ, és nem ítélik biztonságosabbnak használatát más bankkártyáénál.


A GfK évente ismétlődő Digital Connected Consumer kutatásában a digitális eszközök elterjedését követi nyomon. Az idei adatfelvétel májusban történt, mintegy 1500, heti rendszerességgel internetező, 15-59 év közötti fogyasztó megkérdezésével, ez hozzávetőleg 3,5 millió lakost reprezentál Magyarországon - közölte a GfK.


A forgalom is növekedett


Többszörösére nőtt az európai mobilinternet-forgalom a Telenor csoport adatai szerint, kiugróan magas volt a növekedés a cég a skandináviai és kelet-közép-európai piacain, így Magyarországon is.


A csoport közölte, a cég az összes európai piacán három számjegyű növekedést tapasztalt a külföldre utazók mobilinternetes adatforgalmában, és kisebb mértékben ugyan, de a beszédhívások forgalma is emelkedett. Kiemelték: a norvég Telenor idén júliusban 103, a svéd leányvállalat 300, a dán 120, a bolgár pedig június-júliusban 240 százalékos növekedést regisztrált mobilinternet forgalmában a tavalyi év azonos időszakához képest.


A bővülés a Telenor szerint annak köszönhető, hogy a cég az európai piacokon olcsóbbá és egyszerűbbé tette a külföldi mobilhasználatot és figyelembe vette azt, hogy az ügyfelek többsége már utazás közben is el akarja érni az internetet.


A Telenor Magyarország elmondta, hogy a magyar ügyfelek külföldön idén augusztusban 4 terabyte-tal több adatot forgalmaztak az előző  év azonos időszakához képest. A magyar ügyfelek külföldön több mint háromszoros növekedést produkáltak az előző év azonos időszakához képest, míg a külföldön adatot használó Telenor ügyfelek száma idén júniusban 25, júliusban 34, augusztusban 38 ezerrel - több mint 60 százalékkal - nőtt.


Ennek hátterében részben az áll, hogy az ügyfelek a nyári szezonban kiemelkedő számban vették igénybe a nagy adatmennyiséget tartalmazó hetijegyeket, a cég több mint 15 ezer 1 vagy 2 gigabyte-os adatjegyet adott el. A hálózati statisztikák alapján a Telenor skandináviai ügyfeleinek többsége a Baltikum országai mellett Spanyolországban és Németországban használja a legtöbbet mobiltelefonját.


A kisiskolások többsége internethasználó


A 6-7 évesek zöme már rendszeres internethasználó, a 10-15 évesek kétharmada pedig már minden nap fellép a világhálóra - emelte ki egy hazai kutatás eredményei alapján az a vállalkozás, amely a médiahatósággal együttműködve mintegy ötszáz tanárt készített fel a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) megrendelésére az internet térnyerése jelentette iskolai feladatokra.


Az EU Kids online II. felmérést 25 európai államban, országonként ezerfős mintán, 9 és 16 év közötti fiatalok és szüleik megkérdezésével végezték el; a munkát a London School of Economics (LSE) koordinálta.


Az eredmények alapján azt írták, tízből hét hazai fiatalnak van profilja legalább egy közösségi oldalon, és ezeknek több mint fele bárki számára nyilvános, névvel, fényképpel és életkor megjelölésével. A gyerekek ötöde számolt be arról, hogy érte zaklatás az interneten keresztül. 


Hozzátették, az Eruditio Oktatási Zrt. szervezésében több mint húsz helyszínen rendezték meg a harmincórás képzést, amelynek célja az volt, hogy ezeket a témákat beépítsék az iskolai nevelő-oktató munkába, és olyan élményalapú foglalkozásokat tartsanak, amelyek révén fejleszthető a diákok médiatudatossága.


Munkatársunktól/MTI