Korszerű, minden igényt kielégítő honlapok meglepően alacsony áron.

Az ország összes polgármesterét elérheti. Pályázatok kötelező nyilvánosságát is biztosítjuk.

Teljesítse könnyedén az elektronikus információszabadság törvényt!

A hétköznapi életet segítő, közhasznú híreket nemcsak olvasni érdemes, de fel is teheti honlapjára.




Megint bizonytalan a BKV finanszírozása

Kormányokon átnyúló probléma, hogy soha nem rendeződött stabilan a BKV finanszírozása. Az aktuális központi költségvetésből nem adnak elég pénzt, a főváros pedig egyedül képtelen a mamut vállalat finanszírozására. Nincs ez másképpen ebben az évben sem.


Biztosan lesz még ebben az évben megállapodás a kormánnyal a fővárosi közösségi közlekedés működésének finanszírozásáról - közölte Tarlós István.

A főpolgármester elmondta, Varga Mihály nemzetgazdasági miniszterrel megbeszélést folytatott a BKV működési finanszírozásának helyzetéről, és ennek kapcsán azt mondhatja: biztosan lesz megállapodás az idén.

Ha nem lenne megállapodás, akkor jövőre "már csak pedagógiai okokból is" járatritkítás lépne életbe - jelentette ki Tarlós István, hozzátéve ugyanakkor: bizonyos, hogy ez nem következik be.
Mint magyarázta, a "pedagógiai ok" azt jelenti, hogy nem fogják mindenáron elkerülni a járatritkítást.
"Arra senki ne számítson, hogy beleszakadunk abba, hogy nehogy járatritkítás legyen" - fogalmazott Tarlós István, kijelentve: annyi szolgáltatást rendelnének meg, amennyire pénz és fedezet lenne.

Megjegyezte, hogy a központi költségvetésben meghatározott 24 milliárd forint állami támogatást még nem utalták át, ezért a Fővárosi Közgyűlés döntése értelmében a főváros 13,5 milliárd forintos kölcsönt ad a közösségi közlekedés zavartalan működése érdekében a Budapesti Közlekedési Központnak (BKK).

Tarlós István szerint a 24 milliárd forint a napokban vagy egy-két héten belül egyébként megérkezhet.

Tarlós: Az egyharmad-egyharmad tehervállalás lenne az igazságos

A főpolgármester nyugati nagyvárosok példákra hivatkozva arról beszélt, hogy azok tömegközlekedési finanszírozását nagyjából egyharmad-egyharmad arányban a közlekedési társaság, a városi önkormányzat és az állam oldja meg.

Ezt figyelembe véve a magyar államnak évente körülbelül 49 milliárd forintot kellene erre a célra fordítania - mutatott rá, hozzátéve, hogy jelenleg összesen körülbelül 40 milliárd forintnyi, azaz 26,8 százalékos az állami részvétel a fővárosi tömegközlekedés finanszírozásából.

A 3-as metró felújításával kapcsolatban Tarlós István közölte, újabb jelentést kapott a metró ellenőrzéséről, és ebben arról tájékoztatták, hogy a szerelvényeket a forgalomba állás előtt minden esetben ellenőrzik, biztonsági kockázatot jelentő hibával a szerelvények nem állhatnak forgalomba.

A főpolgármester elmondta, a 3-as metró infrastruktúrája ugyan a tervezett élettartamát meghaladta, műszaki állapota leromlott, de a beavatkozások gyakoriságának növelésével sikerült csökkenteni a műszaki kockázatokat és a meghibásodások számát. A vasúti pálya állapota jelenleg megfelelő, az ellenőrzéseket folyamatosan végzik - hangsúlyozta.

Azzal kapcsolatban, hogy a Fővárosi Közgyűlésen elnapolták a BKV Zrt. október elején kötött, 70 új autóbusz rendelkezésre bocsátásáról szóló szerződésének jóváhagyását, arról beszélt, hogy a BKV által üzemeltetett buszok átlagos életkora csaknem 18 év, 2018-ig fokozatosan az eddigieken kívül még 550 magas padlós, alacsony komfortfokozatú és továbbüzemeltetésre alkalmatlan jármű kivonása szükséges.

Tarlós István kifejtette, a rendelkezésre tartási konstrukciót a BKV 2013-ban dolgozta ki annak érdekében, hogy az adósságállomány növekedése nélkül a járműállomány megújulása megkezdődhessen. A Fővárosi Közgyűlés tavaly nyáron engedélyezte a konstrukció megkezdését azzal a kikötéssel, hogy az eljárás befejezése után 90 napon belül vétót emelhet.

Közölte, a helyzet azóta megváltozott - egyebek mellett a kormány azóta átvállalta a BKV adósságát -, és 1,5 milliárddal drágább lenne a rendelkezésre tartási konstrukció, mint az új buszok vásárlása.

Tarlós István szerint ezt a készenlétben tartási konstrukciót ma már nem érdemes fenntartani.

MSZP: minden bizonytalan

Az MSZP fővárosi képviselője szerint a főpolgármesternek fogalma sincs, hogy mikor és hogyan oldódik meg a BKV finanszírozása.

Horváth Csaba egy budapesti sajtótájékoztatón így reagált Tarlós István aznapi sajtótájékoztatójára, amelyen közölte, a nemzetgazdasági miniszterrel csütörtökön megbeszélést folytatott a BKV működési finanszírozásának helyzetéről, és ennek kapcsán azt mondhatja: biztosan lesz megállapodás az idén.

Horváth Csaba szerint a főpolgármester "kimondta a varázsszót: járatritkítás", és azt is elismerte, hogy nincs érdemi ráhatása a megoldásra, a BKV finanszírozására.

Az ellenzéki politikus úgy fogalmazott: "Tarlós Istvánnak arról sincs fogalma", hogy a teljes összeg, 39 milliárd forint hiányzik. Ebből 24 milliárdot ír elő a költségvetési törvény, és ennek az összegnek már régen meg kellett volna érkeznie, a magyarországi menekültkérdés nem tarthatta volna vissza a kormányt az utalástól - értékelte.

Horváth Csaba szerint a kérdés továbbra is fennáll, mikor és hogyan fogja megkapni a főváros a garanciát és a pénzt, amelyek biztosítják a BKV működését.

Úgy vélte, az, hogy a főváros egyelőre nem adta át a Dagály Strandfürdőt az államnak, alap lehet arra, hogy a főváros egy "kicsit keményebben tárgyaljon a kormánnyal" és talán a főpolgármester eléri azt, hogy november-december végére megszülessen a megoldás.

Horváth Csaba dokumentumokat hozott fel Tarlós István azon kijelentésének cáfolatára, hogy 26 éve megoldatlan a BKV finanszírozása.

Mint mondta, az egyik iratban - amely 2009. december 23-án kelt - a kormány garanciát és elköteleződést vállalt, hogy a jövőben egy megadott pénzügyi szisztéma szerint finanszírozza a BKV-t, hogy ne kelljen "érdemtelen alkukba bocsátkozni évről évre". Ezt a megállapodást erősítette meg a kormány 2010 áprilisában - tette hozzá.

Az MSZP politikusa emlékeztetett arra is, hogy 2006-2011-ig 36 milliárd forintról 80 milliárdra emelkedett a kormány által a BKV-nak nyújtott működési támogatás. Ez az összeg azonban 2011-től a felére csökkent - jegyezte meg Horváth Csaba.

A politikus úgy vélte, a fővárosi közgyűlésben ülő fideszes polgármestereknek semmilyen ráhatásuk, lobbierejük nincs, hogy érdemben képviseljék a budapestieket, és legalább a működést garantálják.

A buszkiszervezésről Horváth Csaba azt mondta, a szocialisták azt kezdeményezik, hogy a főváros vizsgálja felül a buszbérlési szerződést, és nézzék meg annak lehetőségét, hogyan lehet a szóban forgó megállapodást felmondani.

DK: bérlés helyett inkább új buszokat vegyen a BKV

Mondjanak le a buszok tervezett bérléséről és inkább vásároljanak új járműveket - szólította fel Gy. Németh Erzsébet, a Demokratikus Koalíció (DK) fővárosi képviselője Tarlós István főpolgármestert és a Fideszt.

A képviselő szombaton az MTI-nek telefonon elmondta: a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén elnapolták a BKV Zrt. október elején kötött, 70 új autóbusz rendelkezésre bocsátásáról szóló szerződésének jóváhagyását.

Gy. Németh Erzsébet szerint a BKV 10 évre bérelné az említett buszokat több mint 17 milliárd forintért, ugyanakkor felhatalmazást kaptak arra, hogy 150 buszt vásároljanak 13,5 milliárd forintért.

Tarlós István egy rendkívüli közgyűlést hívott össze az ügyben.

A politikus arra szólította fel a főpolgármestert és a Fideszt, hogy legyenek ott, mert ha határozatképtelen lesz a távolmaradás miatt a testület, akkor életbe lép a már korábban megkötött autóbusz-bérlési konstrukció.

"Tehát most, egyszer van lehetősége a közgyűlésnek arra, hogy nemet mondjon erre a szerződésre" - hangsúlyozta Gy. Németh Erzsébet.

Munkatársunktól/MTI