Korszerű, minden igényt kielégítő honlapok meglepően alacsony áron.

Az ország összes polgármesterét elérheti. Pályázatok kötelező nyilvánosságát is biztosítjuk.

Teljesítse könnyedén az elektronikus információszabadság törvényt!

A hétköznapi életet segítő, közhasznú híreket nemcsak olvasni érdemes, de fel is teheti honlapjára.




Forradalom a hazai e-közigazgatásban?

Átfogó fejlesztéseket jelentettek be júniusban a hazai elektronikus közigazgatás területén. Országosság válik például az önkormányzati ASP rendszer, több milliárd forinttal javítják az e-ügyintézést és a digitális azonosítást. Sőt, a kormányzati szervek számára videokonferencia-rendszer kiépítését is tervezik.


Országossá válik 2019-re a már most is mintegy 1600 önkormányzatot bevonó ASP (Application Service Provider) rendszer. Az ASP rendszer a településeknek egységes felületen, felhőalapú szolgáltatásként teszi elérhetővé a feladataik ellátásához szükséges alkalmazásokat, így biztosítva az ügyfelek hatékony kiszolgálását.

Az igénybe vehető szolgáltatások köre igen széles: beletartozik az iratkezelő rendszer, az önkormányzati települési portál, az elektronikus ügyintézési portál, a gazdálkodási, az ingatlanvagyon-kataszteri rendszer, az önkormányzati adórendszer, az ipari és kereskedelmi, valamint a hagyatékileltár-rendszer.

Az ASP gazdálkodási és adószakrendszerének használatát 2017 januárjában kezdte meg több mint 1600 kistelepülés önkormányzata. A tervek szerint 2019-ig több lépcsőben mind a 3200 önkormányzat csatlakozik majd az országosan egységes ügymenetet biztosító, uniós forrásból megvalósuló rendszerhez.

A projekt kiterjesztésének nyitórendezvényén Csampa Zsolt, a Belügyminisztérium önkormányzati koordinációért felelős helyettes államtitkára felidézte: 2012-től a pilot-projektben csaknem ötven önkormányzat vett részt, az ott szerzett tapasztalatokat felhasználva fejlesztették tovább a rendszert és kapcsolták be az ASP-be az 1678 kistelepülési önkormányzatot 2017 januárjában.

Nyolcmilliárd jut e-ügyintézésre

Ezzel párhuzamosan az e-ügyintézés fejlesztésére 8,385 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást nyert a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. vezette konzorcium a Közigazgatás- és közszolgáltatás-fejlesztési operatív programban (Köfop). A Széchenyi 2020 programban megvalósuló projekt 2018 végén zárul.

A társaság közleménye szerint a Budapesti Műszaki- és Gazdaságtudományi Egyetem, az Idomsoft Zrt. és Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség közreműködésével az állampolgárok és a vállalkozások ügyintézését segítő online felület, valamint a hivatalok, intézmények együttműködését segítő fejlesztés jön létre.

A személyre szabott ügyintézési felület az elektronikus közigazgatás kiindulópontjaként az összes szolgáltatást egy helyen teszi elérhetővé, és hozzáférést biztosít az ügyintézésekhez szükséges adatvagyon-nyilvántartásokhoz. Az ügyfelek a felületen a Köfopban létrehozott összes ügyintézési lehetőséget megtalálják - írták.

A központi kormányzati szolgáltatás busz nevű fejlesztés a szakrendszerek közvetlen kommunikációját teszi lehetővé: közös platformon kapcsolja össze az állami intézmények eltérő felépítésű informatikai rendszereit, így a hivatali ügyintézők egyszerű lekérdezéssel is elérhetik a nyilvántartásokban tárolt adatokat - áll a közleményben.

Javul az elektronikus azonosítás

A Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. és a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség alkotta konzorcium 2,8 milliárd forint vissza nem térítendő európai uniós támogatásból bővíti az elektronikus azonosítási és dokumentumhitelesítési szolgáltatásokat, a fejlesztés hozzájárul az e-ügyintézés terjedéséhez - közölte a NISZ Zrt. június közepén.

A projekt az Európai Szociális Alap 85 százalékos és a magyar költségvetés 15 százalékos finanszírozásával valósul meg. A közlemény szerint a lakosság, a vállalkozások és az államigazgatás által használt korszerű e-ügyintézési szolgáltatások az ügyintézésben résztvevők biztonságos azonosítására, valamint a hiteles elektronikus jognyilatkozat készítésére épülnek.

Kiemelték: a program az e-ügyintézés terjedését támogatja, ugyanis a fejlesztések lehetővé teszik a nem természetes személyek nevében végzett ügyintézésnél az eljárási jogosultságok ellenőrzését, valamint a kapcsolódást az uniós azonosítási keretrendszerhez. A projektben létrehoznak egy központi, mobil eszközökkel is használható dokumentumhitelesítés szolgáltatást is.

Jön az országos videokonferencia-rendszer

A kormányzati szervek számára országos videokonferencia-rendszer kiépítésére hárommilliárd forint vissza nem térítendő támogatást nyert el a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. és a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség (KIFÜ) alkotta konzorcium. A rendszert várhatóan 2018 márciusára építik ki.

A NISZ közölte: megvalósítási szakaszba lépett az "Elektronikus megoldás az eltérő földrajzi helyszíneken történő közigazgatási ügyintézés munkaszervezésének és kommunikációjának fejlesztésére" elnevezésű, európai uniós finanszírozású projekt, amelynek célja egy országos videokonferencia-rendszer kiépítése a kormányzati szervek számára.

A kiépülő rendszert a bíróságok is felhasználják majd a távmeghallgatásoknál. Az audiovizuális rendszer kiépítésének köszönhetően a kormányzati szervek munkatársainak és a közigazgatási ügyeiket intéző állampolgároknak kevesebbet kell majd utazniuk a különböző hivatali helyszínek között az ügyintézés során - tették hozzá.

Munkatársunktól/MTI